Laat me je meenemen naar rommelmarkten en beursjes, naar Oostende en omstreken, naar de zee en de duinen, naar tweedehandswinkels en doe-het-zelf-projectjes, naar overzeese avonturen, maar vooral... laat me je meenemen naar mijn thuis.

zondag 15 november 2015

Ostend Stock Sale

Het werd al enkele malen op kleinere schaal gedaan, maar dit jaar zag de eerste echte editie van Ostend Stock Sale het levenslicht! Elf bruisende Oostendse zaken die samen hun stock aan zeer scherpe prijzen verkopen. Allemaal onder 1 dak en met de mogelijkheid om tijdens het shoppen een lekkere cocktail te drinken... Shopping-sprea!!! 


Het moet toegegeven dat zulke initiatieven bijna ALTIJD een massa volk aantrekken (zeker als het over de populairste boetiekjes in Oostende gaat!) en dat je je daar best op voorbereid. Ik ging zaterdagochtend iets na tienen en ik ben er iets na tien-en-half terug buiten gegaan: het was een ware overrompeling en mijn 8 maand zwangere lijf was geen match met die omstandigheden (lees: ik kan nu eenmaal mijn buik niet meer intrekken om tussen de menigte door te raken EN ik zweette als een rund...). Toen wij net buiten waren, werd ook beslist om de nieuwe klanten met mondjesmaat binnen te laten, om de situatie niet verder te laten escaleren. Ikzelf maak daar niet zo van, van zo'n toestanden. First come = first serve. Dus vond ik het maar normaal dat er zoveel interesse was om uit alle batjes de hipste dingen te halen.


We zijn dan maar de zondagmiddag teruggegaan en het verschil kon niet groter zijn: aangenaam weinig volk en nog steeds een mooi aanbod aan afgeprijsde artikelen. Dus voor diegenen die nog vlug wat willen scoren: Ostend Stock Sale nog tot 17u in de Searena aan mediamarkt te Oostende! 


Foto's door Arne Deboosere.

Geen opmerkingen: