Laat me je meenemen naar rommelmarkten en beursjes, naar Oostende en omstreken, naar de zee en de duinen, naar tweedehandswinkels en doe-het-zelf-projectjes, naar overzeese avonturen, maar vooral... laat me je meenemen naar mijn thuis.

woensdag 28 oktober 2015

Mijn favoriete pasta-plekjes ...

Nog even en ik moet (lees: die kilo's gaan er niet vanzelf af vliegen!) de oorlog verklaren aan alles wat koolhydraten is. Maar voor de weinig resterende tijd, zondig ik er nog op los! En geloof me er gaat niets boven een dampend bord hete pasta op een regenachtige herfstige dag.
In Oostende zijn er veel mogelijkheden om je tegoed te doen aan een deftige portie pasta. Dit zijn mijn 3 favoriete Italiaanse restaurants in Oostende, voor elke gelegenheid en voor elk wat wils!
Op een boogscheut van de zeedijk en met een zonnig terras in de namiddag, kan je Villa Borghese vinden. Dit Italiaans restaurant is ideaal voor wie houdt van de alom bekende traditionele keuken. Het is een echte familiezaak, doorgegeven van vader op zoon. Hier serveren ze, naar mijn mening, de beste pasta carbonara van Oostende! Ook de pizza's zijn superlekker en krakend vers. Zeker de moeite waard om eens te proberen.

Villa Borghese
Van Iseghemlaan 65B, 8400 Oostende
Ben je een echte wijnliefhebber? Doe je je graag tegoed aan overheerlijke anti - pasti en simpele, smaakvolle gerechten? Dan is Enoteca del Berebene jouw ding. In een kleine straat in het centrum, vind je deze charmante zaak. Er is een ruime keuze aan Italiaanse wijn die elk budget en elke smaakpapil bevredigt. Als voorgerecht kan je je tegoed doen aan onder meer het anti - pasti buffet, dat er telkens weer uitziet alsof ze rechtstreeks uit Toscane komt. Het menu wordt regelmatig aangepast, maar je vindt er geen overdaad aan gerechten op. Dit wil echter zeggen dat de gerechten die wel op de kaart staan supervers zijn en met de meeste zorg bereid worden. Sprak ik al van de open keuken die midden in de zaak staat? De hartverwarmende lekkernijen worden onder jouw goedkeurend oog klaargemaakt. Een echte aanrader!

Enoteca del Berebene
Madridstraat 6, 8400 Oostende
Soms ontlopen we allemaal graag de drukte van het centrum en de ideale plaats om na een strandwandeling je maag te vullen met overheerlijk eten, is Trattoria Ensorito op Raversijde (aan de buitenrand van de stad). De uitbaters zijn een jong en zeer gedreven koppel die je keer op keer hartelijk ontvangen in hun restaurant. Hier vind je een modernere versie van de Italiaanse keuken, wederom met weelderige smaak. Ik at hier eens cannelloni met groene kaassaus, die zodanig lekker was, dat ik de warmte van het gerecht even vergat en vervolgens zodanig mijn gehemelte verbrandde, dat ik een blaar had aan de binnenkant van mijn mond... Opletten geblazen dus want van dit eten wordt je automatisch gulzig!

Trattoria Ensorito
Dorpstraat 103, 8400 Oostende (Raversijde)

Geen opmerkingen: