Laat me je meenemen naar rommelmarkten en beursjes, naar Oostende en omstreken, naar de zee en de duinen, naar tweedehandswinkels en doe-het-zelf-projectjes, naar overzeese avonturen, maar vooral... laat me je meenemen naar mijn thuis.

dinsdag 7 juli 2015

Oostende zomert!

Het weer (en de massa toeristen, gepaard gaande met een massa afval op het strand, mais enfins) gaf het al aan: de zomer is in het land! Eindelijk zonnebaden (of in mijn geval kijken naar mensen die dit doen vanuit een lekkere, koele, beschaduwde plek... zwangerschapskwaaltje nummer elvendertig!), terrasjes doen, kletsen met vriendinnen, rommelmarkten afschuimen, festivals doen, de vuurschaal uitproberen,... Tal van activiteiten waarnaar ik al gans het jaar uitkijk!
 
Vrijdagavond werd ik uitgenodigd door de lovely Palamanas om als haar plus one naar de opening van "ANNBL - skincare boutique" te gaan. Een nieuw pareltje in het centrum van Oostende. Een city spa binnen handbereik! Veel lof voor uitbaatster Annabel Smets en compagnon Ellen Hofman: you did good girls! Achteraf genoten we nog van een zorgeloze avond op het strand met vriendinnen: kletsen, cava drinken en chips/zwanworsten eten... The life!
 
 
 
Zaterdagavond zaten we in de tuin met de maten, rond de vuurschaal, schoonzus in het hangend ei, ik op de zitzak, iedereen op zijn gemak de bbq aan het verteren... Zalig!



Nog meer super zaken in het vooruitzicht dit weekend! Zo is er bijvoorbeeld rommelmarkt voor mijn deur (wie graag onze inboedel wil komen keuren, 't is de moment!) in de vogelwijk that is! Er wordt ook een heel volks wijkfeest rond gegeven, dus 't zal echt wel leuk zijn om langs te komen!
 
En daarna is het richting de 5e editie van Ostend Beach: HET strandfestival van de kust! Ik ben er al elk jaar bij geweest en geloof me vrij: elk jaar is het bigger and better! Hou dit festival maar in de gaten, want voor we het weten wordt het een kwalitatieve, gevestigde waarde in de orde van de Belgische zomerfestivals! Het weer (zoals ze het nu voorspellen tenminste) belooft een uitnodigende zomerse dag te worden... Kan je de zonsondergang op een zomerse beat al zien aankomen? Ik alvast wel! Foto's en verslag volgen!
 
 

Geen opmerkingen: